Monday, July 5, 2010

Tingkatkan Infrastruktur Pengangkutan - Raja Muda

KANGAR 3 Julai - Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail mahu sistem pengangkutan dan jalan raya di Perlis ditingkatkan bagi melonjakkan proses pembangunan ekonomi negeri ini.

Titah baginda, sudah tiba masanya sebuah terminal bas bersepadu dibina bagi menambah baik sistem pengangkutan di negeri ini.

Bertitah merasmikan Jalan Dato' Ali Ahmad di sini hari ini, baginda mahu pembinaan jalan masuk ke Taman Teknologi Tinggi Ulu Pauh iaitu sebuah kawasan perindustrian baru diwujudkan segera.

Sebelum ini, Jalan Dato' Ali Ahmad, sempena nama bekas Menteri Besar Perlis keenam, yang berusia lebih dua dekad itu dikenali sebagai Jalan Behor Temak-Kuala Perlis kerana ia menghubungkan Behor Temak dan pekan Kuala Perlis.

Tuanku Syed Faizuddin bertitah, kemudahan di lebuh raya Kuala Perlis-Changlun juga perlu ditingkatkan termasuk membangunkan kawasan rehat dan rawat manakala lampu jalan perlu ditambah.

Baginda berharap kemudahan di lebuh raya Kuala Perlis-Changlun, kemudahan jalan di sekitar pekan sempadan di Padang Besar ditingkatkan dan pelaksanaan projek jalan raya Arau-Kodiang dipercepatkan.

Peningkatan infrastruktur pengangkutan dan jalan itu akan memberi gambaran dan imej baik kepada para pelancong dan pelabur, titah baginda.

BERNAMA

No comments:

Post a Comment